Kan ik mijn bestelling annuleren?

Terug naar alle vragen

Bestelling via de website

Bij annulatie (het annuleren van een aankoop alvorens de goederen te zijn ontvangen) dient een verbrekingsvergoeding van 25% betaald te worden. 

Om je aankoop te annuleren dien je de klantendienst te verwittigen, bij voorkeur per e-mail via service@debameubelen.be, met vermelding van de bestelbon- of VKO-nummer en het rekeningnummer. Je kan hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping maar je bent hiertoe niet verplicht. 

Indien je de artikelen in ontvangst hebt genomen, geldt een zichttermijn van 14 dagen waarbinnen je de artikelen gratis kunt retourneren.

Indien je artikelen wenst te retourneren, bekijken dan onze veelgestelde vragen i.v.m. retourneren.

Bestelling in de winkel

Zo lang er geen goederen aan je zijn geleverd en er geen sprake is van contractuele wanprestatie, heb je het recht de verkoopovereenkomst eenzijdig te verbreken. In dat geval dien je aan DEBA een verbrekingsvergoeding te betalen gelijk aan 25% van de totale verkoopprijs voor gewone meubelen, 50% voor toonzaalmodellen en meubelen op maat (o.a. maatkasten en hoekkastopstellingen, schuifwanden, keukens) en 50% van de verkoopprijs voor meubelen met vermelding dat het om “buitengewone meubelen” gaat.

Het reeds betaalde voorschot zal volledig worden verrekend als annulatievergoeding. In geval van misbruik (bijvoorbeeld wanneer de koper een uitvoering van de overeenkomst of levering herhaaldelijk tegenwerkt of uitstelt voor een periode meer dan 3 maanden na binnenkomst van de goederen) is eenzelfde annulatievergoeding van toepassing.

Terug naar alle vragen

Niet gevonden wat je zocht?

Neem contact met ons op!